Cegah Karhutla, Polsek Silat Hilir Pasang Maklumat Kapolda Kalbar

pena iklan pena iklan

Kebakaran hutan dan lahan (Karhutla) menyembabkan banyak kerugian bagi masyarakat. Bukan hanya dari sisi kesehatan, karhulta juga dapat menyebabkan bencana alam hingga mengganggu hubungan antar negara. Guna mencegah terjadinya Karhutla di kecamatan Silat Hilir, Polsek setempat bergerak cepat memasang plang maklumat Kapolda Kalbar tentang karhutla.

Kapolsek Silat Hilir AKP Edhi Trisno Tarigan mengatakan, dirinya bersama anggotanya sudah memasang maklumat Kapolda Kalbar sejak Sabtu   (21/7/2018) pukul 14.30 wib. Pemasangan maklumat tersebut di Dusun Salatiga Desa Perigi Kec. Silat Hilir. "Pemasangan Maklumat Kapolda Kalbar tersebut juga melibatkan masyarakat, agar mereka mengetahui dan mengerti maksud dan tujuan dari pemasangan Maklumat Kapolda Kalbar tersebut," ujarnya, Minggu (22/7/18)

Edhi menuturkan maklumat tersebut tidak hanya dipasang pada satu titik saja. Maklumat tersebut sudah diperbanyak dan dipasang pada lokasi yang rawan terjadi karhutla. "Maklumat tersebut telah kami perbanyak sehingga bisa dipasang ditempat yang bisa dilihat dan dibaca oleh masyarakat," ujarnya. (nes)
Advertisement

Related

Kapuas Hulu 5504626502362637372

Posting Komentar

emo-but-icon

Terhangat

Terbaru

Komentar

Advertisement

item